Het honingjaar 2026 is begonnen

Dit jaar was het ons bijenvolk in Vinkhuizen dat als eerste van het jaar een hele honingkamer vol verzameld had. Een honing van fruitboombloezems, sinds ruim een week bij ons verkrijgbaar. En straks is er ook de tweede honingkamer vol… Deze bijen staan op het volkstuincomplex “Golden Raand” tussen Vinkhuizen en Reitdiephaven. Dank aan onze medetuinierders en hun liefde voor appels, pruimen, kersen, peren en perziken!

In onze achtertuin in de stad gaat het rustiger met het nectar verzamelen. Wel hebben we een beetje raathoning van de Bankabijen kunnen oogsten, maar door het op en neer schommelen van de temperaturen hebben de bijen een groot deel van hun aprilhoning in mei zelf weer opgegeten.